GLAD I HATTEN!

Här är några hattar från Hatteljén där jag går hattkurs.

liten höghatt M

Höghatt i mindre skala…

prickiga favoriten2 M

Min stooora favorit! En sån ska jag göra!! ja, inte exakt lika, utan min egen version!

turkos sak M

Turkos sak av bananfiber.

pillerburk m

en RIKTIG pillerburk i prckigt!

clownblomma M

Clownhatt kallar ajg denna, men är nog riktigt härlig till den lilla svarta.

hatt med blomkvast4 M

Så är den skapt att sitta…

hatt med blomkvast M

…men jag föredrar den såhär!

lilla svävande M

en lila svävande dröm…

rutig hatt M

En rutig vårhatt!

min kulle M

Men här är ju MIN hatt! ja, work in progress som det heter. grön tråd i fram och röd markerar mitt bak.

min hatt i delar M

Många moment är det innan hatten blir klar. Här sitter brättet kvar på trästycket från förra veckan.

brättet sys på min hatt M

Den styva tråden sys fast för hand.

min och evas hatt M

I bakgrunden syns Evas röda hatt.

Det är Eva som lockat in mig i hattmakandets underbara värld! Och vi tar bussen från Uppsala till Stockholm  & retur, sammanlagt 4 måndagkvällar för att lära oss hattmakandets ädla konst. Roligt? – det är bara förnamnet!

Vi går kursen för en härlig kvinna på Hatteljén i Midsommarkransen. Och inte nog med att vi får kunskap så får vi även härliga bakverk från hennes bok, Modistens kakbok.

Kuriosa- 50% av oss som går kursen heter: Katrin

 

OBS! Rulla tillbaka till bilderna och notera alla hattar och hattstockar i bakgrunderna!