Det händer så mycket samtidigt som inget händer
Jag har lämnat och blivit lämnad
Jag älskar och är älskad
Det finns gammalt och det finns nytt
Jag orkar inte bry mig men jag bryr mig så mycket

Förlåt

Framtiden därborta någonstans visar sig som en strimma ljus bortom horizonten
med diamantskimrande rosenrött skimmer
ett underbart liv fullt av kreativitet, lycka, lärdommar, musik och konflikthantering

Typ

Men just nu är så mycket svart
jag bor i ett hus jag inte bor i
jag lever i ett hus där jag känner att jag inte riktigt får plats
jo- jag får plats
men inte mina saker
sakteligen skapas mer utrymme
men det kommer dröja länge innan torpet känns som mitt hem helt och fullt
jag bor hos

Kärlek

Tänk dig glass
glass är gott
marängsviss, krossad choklad, gammaldags vanilj
Tänk dig sedan första gången du åt:
Lejonet och Björnen
Ben & Jerrys
Riktigt fin hemgjord glass
Vilken skillnad det var- att glass kunde vara så fantastiskt god!
Där är jag nu
Jag har varit kär- dökär flera gånger förut
Men det kan inte mäta sig med detta jag nu hittat

Fantastiskt!

Jag längtar fram ett par år tills allt löst sig
Allt tufft jobb jag nu har framför mig, ligger bakom istället
Det är ansträngande att bara tänka på att flytta
Flytta alla mina saker, packa, hitta förråd
Jag måste ju sätta det mesta jag äger och har i förråd
Välja det jag behöver hit till torpet
Det är svårt att bara tänka på
Packa ner min syateljé igen
Ner i kartonger
på obestämd tid

Deprimerad

Jag är just nu trots min kärlekslycka
mitt i en depression
Rätt var det är sköljer allt över mig
och jag blir bara ledsen, nedstämd och tröstlös

Tröst

Den nya man jag träffat tröstar så underbart
Tar mig i sin famn
Drar mig upp i hans knä och håller om
Så trygg, varm och mjuk
såsom jag minns från när jag var riktigt liten

Vänner

Nya vänner, nya bekymmer
Jag har aldrig förut varit med om vänskaper som innehåller så mycket konflikter!
Det är nån slags konflikt nästan varje dag
Jodå, jag behöver lära mig konflikthantering
Men jag hade inte räknat med någon ”craschcourse”
Det är faktiskt lite tröttsamt
Jag tycker det är smidigare att lösa saker fredligt
(eller inte lösa dem alls som inte heller är bra)
Jag tycker det är lite jobbigt att saker stöts och blöts så förbaskat länge och mycket
Jag tycker om att lösa en sak och sedan gå vidare

Kompromisser

Vi får lära oss kompromisser
För jag tycker inte att det bara är jag som ska lära mig hantera konflikter genom konflikter
Kanske har jag att lära ut diplomati, avslut och att gå vidare också

Gå vidare

Har kanske skrivit av mig tillräckligt nu

