Det var länge sedan jag hittade några snygga klänningar.. men idag hoppade jag in på Myrorna en kortis och hittade 3!! En lång vit med spets och broderi, en lång halterneck 70-tal blommig svart/rött/orange och en grön gammeldax med spets och brodyr. -den vita ligger redan i tvättmaskinen å skumpar runt. Bilder kommer således såsmåningom när de är tvättade och strukna och möjligtvis avkortade för de långa är L Å N G A.

Imorgon har jag en tid hos min arbetsförmedlare, jag hoppas få hjälp att söka ett arbete, kanske med lönebidrag. Det funkar inte att gå hemma arbetslös 😦 det mår jag inte bra av i längden, å längden har varit här länge nu…

Idag var jag dessutom till husläkarmottagningen och blev halvt sjukskriven en månad, jag klarar inte att jobba heltid i nuläget, jag är alldeles för stresskänslig mm (går inte in på alla detaljer)

Glädjer mig åt mina klänningsfynd gör jag iallafall!  riktigt härliga retrofynd är det!

Nytvättad hänger den på klädstrecket under äppelträden, jag ska gå på den ett par omgångar med galltvål för den har tyvärr något som ser ut som rostfläckar, hoppas verkligen jag får bort dem!

 

 

I bakskallen snurrar tankar om framtiden.. jag har varit så glad över huset och min fina klädkammare, att ha plats för allt.. hur kommer det bli sen? Kommer jag ha gästrum så barnen får plats.. Jag vill inte in till stan, jag vill bo kvar på landet.. gärna i faggorna.. vill fortsätta sjunga i Nolmyra band… etc… vill  bo kvar i huset, men har ju inte råd 😦

