I fredags besökte jag, Sara och Lilla flum Röda Korsets second hand i Boländerna, Uppsala. Det var deras sista öppetdag före semestern och allt kostade 1:-/st!!! Ja, inte fanns det mycket kvar att rota bland men visst gjorde vi fynd! Lilla Flum köpte en fin Singer symaskin med bord för den hutlösa summan 1 riksdal! jag är faktiskt lite avundsjuk, jag skulle nog vilja ha en fungerande sådan hemma att sy på när andan faller på. Jag minns faktiskt att min styvmormor sydde på en sådan när jag var barn. *nostalgi*

 

 

Slipsar!!

 är snart uppe i 100 st… Manisk slipssamlare?! Vaddå- Jag?!

 

 

GRATIS!!

Någon hade kastat denna korgstol och en till, lite lagning bara så blir de ju alldeles perfekta till verandan!

 

Sommarsmak!

Årets första egna jordgubbar! 😀 Jag fick ta revor från mitt barndomshem för några år sedan och detta år blir första året jag kan skörda jordgubbar! De blir rätt små men är så söta och goda!!

 

Men vad säger du om detta Sara?!

Detta är våra husvagnskuddar, vi har en gammal fin 70-talare som jag såklart inrett tidsenligt någotsånär iallafall med bruna och orange detaljer i plast mm. Den vackert eldröda lilla krukan ska placeras inne i huset någonstans som prylskål.

Hittade även lite stenkakor, textilier, tygblommor mm, men det känns inte värt att plåta dessa just nu iallafall.

