Efter den ”illegala” men trevliga picnicen på UKK igår styrde jag stegen mot Emmaus som ligger på andra sidan Vaksala torg. Där möttes jag av denna vackra sidenklänning!:

 

Kärlek vid första ögonkastet

 

Dekorationsbanden mitt fram är påsydd för hand liksom den vita bården längst ner och fodret. Vilket handarbete, och vilket FYND för 145:-

 

Den kommer passa perfekt till denna hatt jag köpte för ca två år sedan, en hatt jag aldrig använt eftersom jag inte haft någon passande klänning.

 

 

Smärre lagning behövs då bården lossnat på sina ställen och jag behöver släppa ut den lite i midjan och sedan behövs förståss det RÄTTA TILLFÄLLET!

Förresten saknas ett par bra skor också… 😉

 

Frågan är om jag ska korta av den… långklänning är inte så praktiskt, men det känns svårt att sätta saxen i den…

