Yes! Har redan klarat min utmaning, startade förresten redan igår när jag blogat klart. Letade reda på material- ett antal dukar och satte igång.  Återbruk alltså! Förhoppningsvis kommer klänningen att passa en 60-talshatt som ligger på hyllan och väntar på att jag just ska hitta en matchning.

  1. En klänning som sitter bra användes som mönster
  2. En vit damastlinneduk med blommor får bli grundstommen
  3. Ett antal färgade linne- och bomullsdukar och en vintage tygbit får stå för färgen
  4. Skissen från blogen jag länkade till igårdagens inlägg

 

Jag kommer inte längre idag då jag ska jobba i garderoben på Reginateatern och titta på Emil Jensen ikväll. Men först ska jag träffa en vän som hittat den perfekta inomhus-picnicplatsen! Alltså ska jag först in till staden på picnic!

Måste ju berätta om min VINST också!! Jag har vunnit två biljetter till pjäsen Locked up på nyss nämnda teater, jag och maken ska gå och se den på måndag kväll! Det ska bli roligt!

