Lena, boende i Oslo har varit hos mig ett par dagar och vi har fyndat!! Loppis och secondhand i både Uppsala och på landet har varit vårt mål! Det var riktigt roligt att gå med någon på loppis som GILLAR det! Helt annat än att gå med maken som bara suckar..

Lena gjorde finfina fynd till nya lägenheten de flyttar till om ett par veckor och jag  hittade bra saker till huset och till mig!  Jag kommer förmodligen att lägga ut bilder på sakerna när de är på plats. Ska försöka blogga lite mer om heminredning och kläder.

Tänkte mig även börja sy lite mer igen, det har varit för lite av den varan på sistone, detta vill jag göra något av! och jag har massor av idéer på bla klänningar och material har jag ju! MASSOR!
Det blir ju roligare nu när jag fått ordning på mitt arbetsrum, symaskinerna står på bordet och väntar! 😉 

Utmanar mig härmed att påbörja ett sömnadsprojekt denna vecka! – och att blogga om det!
Kanske det blir en sådan här klänning!

Några av de fynd jag gjort i dagarna.  Hallmatta 30:- /Stor röd glasskål 45:- /två speglar á 20:- /Snygg jacka 25:- /Liten hylla 10:- /fyra muffinsformar i veckad plåt 15:-  /Supersnyggt glansigt överkast som ska bli duk 60:- /5 m silvertyll 50:- /Snyggt silverfat som ska bli lampett 5:- /14 böcker 50:- /Diverse kläder 10-25:-

snyggaste brillorna i stan

Dessa blillor fick vara kvar på Myrorna, mössan däremot är självdesignad och självsydd. Mååånga timmars broderi kan jag säga 😉 Men kul att jag fått massor av positiv respons från människor på stan! Och vänta bara tills Lena bloggar om den mössa hon fick av mig! 😀

