Frisören von Platen

 

Mina toppar var kluvna
jag behövde ett klipp
Stadens damsalong jag ringde
efter en väninnas tips

Välkommen hit sa frisören
han verkade vara rätt go
han hette visst Sören
och bjöd upp till en tango

Det blev en underlig dans
då han klippte i farten
blev jag av med hästsvans
av frisören Sören von Platen

 

Välkomna till min interaktiva Adventskalender där alla kan skriva en dikt om dagen på två givna ord.
Dagens ord: Damsalong, Tango– måste ingå. Sedan är det fritt!

Originalet skrivs på www.sockerdricka.nu av deltagare i Zinet Adventskalender för 6:e året i år!

Bilderna ritas med fördel i paint! Och nödrim är välkommet!

Skriv ditt bidrag i kommentaren här på blogen!
(Ni som läser via Facebook, gå in på blogen istället för att kommentera via fb, det är mycket roligare)

