har det varit på bloggandet ett tag, men det berot helt enkelt på tidsbrist. Hösten har varit full av arbete och stickat har jag i princip bara gjort på bussen och på stickcafé.

Från stickorna har kommit en mössa och ett par sockor till mellangrabben min:

sockor och mössa

Här nedan med mig som modell och fotograf…

 mössa

Streetmössa i Lima från hjertegarn. Mjukare garn än detta får man leta efter när det gäller vanlig ull. Ungarna älskar det!

sockar

Ignorera de håriga benen och titta istället på sömmen på ovansidan- sockorna är stickade på längden. Garn: Raggi från Järbo

Arbetet fortskrider även med den tröja jag stickar i julklapp till min sambo.. ja- han fick arbete och garn i paket på julafton!! snacka om att jag borde haft kameran i beredskap när han öppnade det!! hihi. vilken min!!

tröja i ekoull

Jag har även köpt nytt garn- min dotter har beställt en turkos mössa!
Två nystan Alpaca från drops lligger och väntar på stickorna.

Ett annat projekt jag håller på med är detta:

fingertoppar

Förra vintern tappade mellangrabben min en vante på skolgården och den hittades i skogskanten sedan på våren.. den hade försvunnit i snön och blivit snöskottad.. Jag fick laga ett relativt stort hål vid ena handleden. Dessutom har han vuxit ungen!! så jag förlänger fingrarna 😉 inte så supersnyggt.. men det var ju grabbens älsklingsvantar.. som sagt så är limagarnet underbart mjukt!

Vi möblerar om härhemma hos min karl oxå och ajg har fått ett helt vitrinskåp till mitt garn!! 😉
Vi ska snart hämta resten av mitt garn och fylla upp överdelen oxå, men jag betvivlar att det får plats…

garnskåp

